BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Pages

9 November 2011

kebosanan yang melampau...........


cuti 2 minggu...masa yang aku tunggu sejak dulu..tapi malangnya..bila cuti aku pulak yang x tau nak buat apa..baca buku...malam2 la..tengok tv...bukan minat aku...dengar radio..memang hobi aku...tapi...hmm..cemuih jugak..main facebook...oh tidak...ianya amat membosankan..sekejap cuma ku buka untuk mengkhabarkan kehadiranku kepada bos aku dulu hari sabtu ni..haha..tengok barbie..dah habis siri..huhu..nak download movie pen drive plak hilang..huhu..kecewanya...

kata kawan2 sebilik...cari partner..boleh jadi pelepas rasa time tension..time sunyi..time marah...time happy...hahaha..lantak la..aku x berminat lagi..aku lepas ja kat sapa2 yang terpaksa menjadi mangsa aku..klu aku sedih tahap bangang aku tulis ja kat blog ni n save dalam draf..huhu..ada satu time yang depa x sebut..time gaduh..masa tu cari sapa eh???haha...klu x baling enset kat pintu...hmmm...baling ja macam2 lagi..x larat aku nak hingaq..ada sekali tu..baling bear besar buah hati bagi.."baling jangan x baling..satg aku amik bakaq telinga bear tu na"...haha.."jangan la..aku sayang.."...hahaha...pandai pulak takut...macam tu la manusia...masa gembira nampak semuanya ada kelebihan..bila dah terjadi masalah..tanpa dipinta nampak kekurangan yang wujud..


terfikir sebentar..aku ni kadang2 banyak masa sangat..kadang2 sampai x da masa..bagi kawan2 aku and diri aku sendiri..sekadar untuk mengingatkan diri yang mudah lupa..huhu...bagi yang menghadapi situasi macam aku sekarang ni yang baru ja habis exam,,rebutlah peluang yang ada ni ke arah sesuatu yang tinggi nilainya..mungkin mengambil langkah untuk bekerja part time..bukan ja dapat tambah pengalaman..dapat duit jugak..x la susahkan mak bapak sangat nak sambung stadi nant..700 sebulan pun dah boleh cover sikit duit nak smbng blajaq..tapi bg student matrik cam aku ni..cuti pun 2 minggu..nak part time apanya..hmm..mayb tok budak2 yang akn tamatkan exam spm or stpm..hehe..

tapi kalau dari sudut pengisian jiwa seorang remaja or manusia la..inilah masanya untuk kita mentaqarrubkan diri kita kepada Allah..taqarrub kepada Allah tidak memerlukan masa yang khusus..malah boleh diaplikasikan setiap ketika..pandang ke atas.."subhanallah..Allah jadikan langit yang indah dan kukuh.."
renunglah diri sendiri"alhamdulillah..aku masih melakukan dosa..namun Allah masih tetap mahu menerima taubatku.."

Setiap masa yang ada uruskanlah dengan cara yang terbaik..apabila mempunyai banyak masa bertindakalah agar tidak membuang masa..seimbangkan keperluan rohani dan jasmani..demi memenuhi masa yang ada..alwaktu mislu zahab..

untuk mendapatkan pengurusan masa yang efektif dan benar ia perlu berteraskan keimanan kepada Allah..beriman kepada Allah bermaksud setiap perlakuan yang dilakukan dalam ruang masa tersebut hanya diniatkan untuk Allah..dan bijak dalam meletakkan ibadat khusus seperti solat lima waktu dan amalan sunat seperti zikrullah dalam pembahagian masa yang dibuat..moga2 setiap apa yang kita lakukan adalah perkara yang tidak sia2...

0 Komen: