BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

9 Mac 2012

saya benci bosan...

hehe..sekali lagi tajuk ni aku interpremkan..
cuti2 ni memang x dak benda la nak buat..hari2 aku online cari resepi..bukan main fb..hehe..fb dah lapuk..dah cemuih main..

so..today!!!..aku rasa macam nak makan puding roti with kismis..macam sedap ja..tapi nak buat yang versi kukus..bukan versi bakar..lepas siap masuk peti ais..yummy2!!sedapnya..


oleh itu..aku nak p beli susu cair sekarang gak..hehe..itu pun nak bagitau kan..nampak sangat la kan..nmpak sangat aku x da keja..ok..bubye.. =)

7 Mac 2012

~~i want to be a better muslimah ~~

Assalamualaikum..

i want to be a better muslimah..huhu...senang kan cakap ayat tu..taip je..sebut..tapi nak laksanakannya??

WANITA SOLEHAH..sapa la yang x nak jadi macam tu kan..impian setiap wanita mungkin..betul ke??entah la..aku pun x tau..tapi ia termasuk dalam satu cita-cita aku..list yang teratas..sejak dulu..sejak melangkahkan kaki ke alam menengah..

dah tercapai ke? of course la belum lagi..aku masih x puas hati dengan diri aku..dan sentiasa x akan puas hati..masih banyak yang aku x tercapai..betapa lemahnya imanku..huhu..tapi aku akan terus berusaha untuk itu..cuba memperbaiki kelemahan diri untuk kebaikan..

masa sekolah dulu ustazah saya cakap..senang ja nak jadi wanita solehah ni..hehe..dalam hati "biaq betoi uztazah ni??"..dia cakap salin buat panduan..saya x salin pun..tapi saya ingat..sebab ia berkait dengan diri saya..

meh saya bagitau balik apa yang dia cakap..sambil2 tu boleh saya ingatkan diri saya yang banyak kekurangan ni sekali..

jagalah perkara,maka Allah akan membukakan baginya kelapan-lapan pintu syurga dan dia boleh memilih mana-mana dari lapan pintu tersebut..

pertama..SOLAT..solat dengan khusyuk..awal waktu..hehe..nampak macam senang kan..tpi sebenarnya amat susah untuk orang yang lemah iman macam saya ni..huhu..kadang2 tu dah main internet meralit jugak sampai solat lewat..dulu saya macm tu..tapi lepas selalu kena tegur,kena pesan sampai saya dah boleh hafal ayat dia..akhirnya saya cuba ubah pelan2..hehe..alhamdulillah..tq..

kedua PUASA..adakah anda yakin puasa anda berkualiti??huhu..kadang2 walaupun sedang berpuasa kita masih x mampu nak bendung nafsu membeli,,mengumpat,dan sebagainya..


ketiga..TAAT SUAMI DAN IBUBAPA..disebabkan saya x kawin lagi jadi saya kena patuh pada mak ngan ayah saya..kena hormat dan jangan sesekali meninggikan suara kepada mereka..kepada yang ada suami pulak..dan mungkin jugak saya suatu hari bila ada suami..perlu taat setiap kehendaknya dan menjaga suami dengan sebaiknya..


keempat..MENJAGA KESUCIAN DIRI..huhu...menjaga kesucian diri dengan rasa malu..adakah sifat malu pad diriku??huhu..dengan adanya malu..maka akan terhindarlah dari maksiat..

selain itu..ada lagi yang minor2 ni..hehe..menjaga kehormatan diri (menutup aurat)..mengamal suruhan Allah dan meninggalkan laranganNya..yang manis senyumannya saat suka dan duka..yang ringan tangannya bersedekah..yang sedikit tidurnya untuk berborak dengan tuhannya di satu pertiga malam..yang ikhlas hatinya mencari redha Allah..yang ringan tangannya membantu saudara mara dan para sahabat..yang rajin mengamalkan sunnahnya..sering berpuasa dan banyak lagi..banyak lagi yang ustazah saya pesan..x larat saya nak tulis..huhu..


saya harap sangat saya jadi wanita solehah..untuk masuk syurga perlu ada tempat..untuk ada tempat di syurga kita perlu menjadi kekasih Allah terlebih dahulu..jadi..perlulah menggembirakan Allah..kalau x ada ke tempat untuk kita..cuba fikir..so,,jomlah rebut peluang untuk jadi kekasih Allah..buatlah sesuatu agar kita dipandang Allah..solat 5 waktu sahaja belum menjanjikan syurga untuk kita..wallulam..sekadar pendapat..huhu..sekian...wasalam..

6 Mac 2012

Ku Yakin Berlaku.wmv





lagu ni...hmmm...saya suka sangat buat masa sekarang...hari2 saya dengar..bersiap nak pi kelas..balik kelas...sebelum tidur..hahaha..macam lawak kan..tapi tu realiti la...hehehe