BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Pages

19 Januari 2011

diriku semakin jauh dariNYA..

salam.hmm..hari ni aku cuti....termenung..itu hobiku sekarang..fikir apa aku pun kurang pasti..aku terfikir..mungkin sekadar untuk memuhasabahkan diri sendiri..ciri-ciri orang yang bertakwa dan betul2 mencintai Allah semakin pupus.mungkinkah disebabkan gara2 gaya hidup yang sudah berubah??berubah agar dapat menyesuaikan diri dengan zaman dan seisinya??

Kebanyakan kita kini lebih mementingkan kehendak dan keperluan fizikal semata2..termasuk aku..belajar untuk masa depan yang cerah..bekerja untuk dapatkan wang dan enjoy..berbuat baik dan memberi senyuman pun untuk kepentingan peribadi..oh hati??bilakah engkau akan ikhlas dalam melakukan semua itu??kita makin lupa..bukan perut dan minda sahaja yang memerlukan makanan dan vitamin..tapi rohani@spiritual perlulah mendapat makanan yang mengandungi vitamin dalam kuantiti yang paling tinggi..tapi aku..entahla..solat pula hanya pergerakan fizikal,,hatiku mengembara entah ke mana..lbih bnyak khayal dari khusyuk..apabila berpuasa..hanya perut yang berpuasa..hasilnya..ibadah tetap ritual..huhuhu..

Waktu untuk melihat manusia sibuk pada waktu malam merayu sebuah keampunan daripada Allah telah lama luput..aku menghabiskan malam2ku untuk berfacebook..berhibur..tidur dan bermimpi indah..bukan lagi tidur awal,,bangun qiamulail dan berjemaah subuh semata2 untuk memenangi cintaNya..Di tempatku ini..pada waktu malam,,mereka mula tidur pada saat orang mukmin sepatutunya bangun bertahajud..oh Tuhan..sudah berapa ramaikah manusia di bumi ini yang sudah lama tidak melihat matahri terbit atau menikmati saat itu??aku tergolong sekalikah??

Sungguh..hati ini semakin kering dari cinta..CINTA KEPADANYA..apa..semakin hari aku makin jauh dengan ALLAH?nauzubillah..Moga Allah kurniakan cintaNYA kepadaku..Amin.......

2 Komen:

tenang_aku berkata...

pabila kita masih dpat berfikir demikian maka insyaallah itulah tandanya hati kita belum mati.

muslimah sejati berkata...

alhamdulilah...moga hidayah Allah dapat menghidupkan hati ini..